Tulburarile de somn si cum te ajuta criosauna

Somnul este acel proces prin care organismul uman se reface dupa oboseala fizica si psihica. De asemenea, prin somn ne aflam in acea stare minunata de odihna in timpul careia evadam in visele noastre in locuri fascinante, alaturi de oameni speciali.

Cel mai probabil, sunteti de acord cu cele spuse anterior, insa faceti parte din categoria celor care nu se pot bucura de un somn de calitate. Din pacate, exista numeroase persoane care nu se pot bucura de beneficiile odihnei optime deoarece sufera de anumite tulburari de somn, primare sau secundare.

  • Tulburari primare de somn: Cand tulburarea de somn este principala problema care cauzeaza alte probleme legate de sanatate, are un caracter primar. Insomnia, narcolepsia si parasomnia sunt tulburari primare de somn
  • Tulburari secundare de somn: Atunci cand lipsa unui somn optim este legata de o alta stare psihofiziologica care cauzeaza insomnie, este vorba despre tulburare secundara de somn, ceea ce inseamna ca lipsa somnului nu este cauzata de tulburari ale somnului, ci apare ca un simptom al unei alte probleme. Durerea este considerata una dintre cele mai frecvente cauze ale insomniei secundare, urmata de diferite forme de depresie.

Va regasiti in situatiile mentionate anterior? Vestea buna este ca le puteti ameliora!

Cum sa combateti tulburarile de somn

Somnul este esential pentru viata, iar exercitiul fizic zilnic si o dieta sanatoasa reprezinta intre cele mai bune modalitati care ajuta la o odihna corespunzatoare.

Pe de alta parte, puteti aduce si alte modificari simple in rutina de seara pentru a obtine un somn mai bun si a nu suferi de insomnie, intre acestea fiind si urmatoarele:

  • Nu serviti cina cu mai putin de 3 ore inainte de a merge la culcare. In aceeasi idee, nu consumati alcool inainte cu 3 ore de a va retrage in dormitor
  • Mergeti la somn la aceeasi ora in fiecare seara si treziti-va la aceeasi ora in fiecare zi
  • Nu aduceti un televizor in camera in care dormiti si nici telefonul mobil
  • Nu faceti foarte cald in dormitor, trageti draperiile si stati in intuneric

Ati urmat toate sfaturile anterioare si inca nu puteti dormi bine?

Aveti posibilitatea sa schimbati lucrurile si sa va bucurati de un somn linistit recurgand la sedinte de crioterapie in fiecare zi, timp de trei saptamani. Prin sedinte de criosauna, ritmul circadian se imbunatateste. De fapt, la modul general, cei care aleg sa doarma intr-o camera in care temperatura este mai rece, pot sa constate cum calitatea somnului li se imbunatateste. Expunerea la frig produce hormonii fericirii, adica endorfinele, dar si un hormon implicat in principal in ciclul de somn-trezire, cunoscut sub numele de norepinefrina.

Endorfinele sunt substante chimice cunoscute si ca neurotransmitatori si sunt produse in creier. Endorfinele functioneaza ca transmitatoare a semnalelor electrice si chimice intre celulele nervoase si au capacitatea de a reduce perceptia durerii, actionand in mod similar cu medicamentele administrate pentru diminuarea durerii. Trebuie sa aveti in vedere ca endorfinele sunt o alternativa mai sanatoasa decat medicamentele – ori crioterapia este inca cea mai eficienta modalitate de a genera endorfine.

Pe de alta parte, frigul creste productia de norepinefrina, un hormon si un neurotransmitator implicat in primul rand in ciclul somn-trezire. Acest hormon are un rol important in producerea de noi neuroni si de asemenea, promoveaza o stare generala buna de spirit, fiind benefic pentru concentrare si memorie.

Temperaturile scazute stimuleaza receptorii termosensibili ai pielii care, la randul lor declanseaza reactii neuronale specifice si producerea hormonilor. Crioterapia corporala poate sa atenueze diferite tipuri de tulburari de somn si astfel sa contribuie la obtinerea unui somn odihnitor.

Imbunatatirea somnului cu ajutorul sedintelor de criosauna

Vi s-a intamplat, probabil, sa cautati informatii cu privire la “insomnie cauze” sau sa puneti in practica numeroase remedii despre care ati citit ca dau rezultate bune in cazul persoanelor care se confrunta cu lipsa somnului. Cu toate acestea, nu v-ati putut bucura de un somn profund. Este momentul sa mergeti la criosauna! Endorfinele eliberate la nivelul sistemului nervos central in timpul sedintelor de criosauna joaca un rol semnificativ in ciclul somnului si in managementul durerii. Deoarece endorfinele actioneaza ca sedative, au puterea de a reduce senzatia de durere care poate provoca aparitia tulburarilor secundare de somn.

Cresterea productiei de endorfine are de asemenea un efect benefic asupra depasirii formelor de depresie mai putin severe. In acest fel, crioterapia generala poate contribui, de asemenea, la prevenirea cauzelor de insomnie secundara. Mai mult, crioterapia generala contribuie la stabilirea unui echilibru neurochimic esential pentru un ciclu sanatos de somn-trezire.

In concluzie, tehnologia cu ajutorul careia ne putem simti mai bine evolueaza pe zi ce trece. Este important sa acceptam aceasta evolutie si sa o primim in vietile noastre, pentru ca doar asa vom putea sa ne bucuram de un plus de sanatate, de frumusete – de bine!